כמה אור מטבח צריך? תכנון תאורה למטבח

מטבח מתוכנן היטב הוא מטבח אשר תוכנן בצורה נכונה עוד בשלב תכנון החשמל. כבר בשלב מקדים זה צריך לדעת איפה רוצים להציב כל גוף תאורה ומה תפקידו של כל גוף תאורה למטבח. לא נכון לאלתר ברגע האחרון או לעשות קומבינות לא בטיחותיות עם החשמל. המטבח הוא חלל מרכזי בבית בו שוהים הרבה שעות מהיום וחשוב להקפיד בו על תאורה נכונה ופונקציונלית הכוללת גם אווירה נעימה.

תפקידי התאורה במטבח

לתפקידי התאורה במטבח יש מספר אלמנטים. יש את האלמנט הראשון והברור שהוא אלמנט של תאורה כללית יותר ומפוזרת המאירה באופן כללי על מתחם המטבח. בנוסף ישנו אלמנט של תאורת אווירה היוצרת תחושה נעימה וביתית. האלמנט האחרון שיש לשים עליו את הדעת הוא הפונקציונליות – תאורה פונקציונלית תקל את העבודה במטבח ותאיר את משטחי העבודה בצורה טובה ומדויקת.

תאורה למטבח

סוגי נורות

בבחירת סוג הנורה לגוף התאורה צריך לקחת מספר דברים בחשבון:

  • עוצמה וצריכת האנרגיה של המנורה– ישנן נורות חסכוניות יותר ובמטבח זה דבר חשוב מכיוון שהמנורות שם עובדות שעות רבות וארוכות.
  • צורת הנורה–הסעיף הזה קשור גם לפן העיצובי. לעיתים גופי התאורה אינם מסתירים את הנורה עצמה לכן חשוב לבדוק זאת לפני שמבצעים רכישה גדולה. קנו נורה אחת ובדקו אותה יחד עם גוף התאורה.
  • שעות עבודה של הנורה– כדי לא להתעסק עם החלפת מנורות תכופה כדאי לרכוש נורות שעובדות שעות רבות.
  • גוון האור – ישנן נורות בגוון צהוב ולבן. שימו לב בעת הרכישה כי אתם קונים את הגוון הרצוי. מומלץ לעבוד בגוון אור יום בין 2700 – 3000 קלווין

נורות הן לא עסק יקר מאוד אבל חשוב להשקיע בבחירת הנורות הנכונות על מנת שלא תצטרכו או לשלם חשבון חשמל מנופח או לחילופין להחליף נורות שרופות כל היום.

צרו איתנו קשר:





לייעוץ תאורה ללא עלות

השאירו פרטים לשיחה עם נציג