תאורה לחללים מסחריים

עיצוב תאורה בחללים מסחריים נחשב לאחד המאתגרים שיש בתחום עיצוב הפנים בכלל והתאורה בפרט.
עיצוב זה חייב לקחת בחשבון שלושה גורמים שונים : הלקוח, אופי העסק והפונקציה שעל התאורה למלא (כלומר האווירה והטון העיצובי הרצויים).

בנוסף, בעת עיצוב של תאורה לחללים מסחריים יש להתחשב בגודל החלל, בגובה התקרה, במספר החלונות בחלל (הודות להשפעתם על כמות האור הטבעי), את כיווני האוויר ועוד.

כמו כן, יש לבחור את גוון האור, את מספר ועוצמת גופי התאורה וכן את הגובה של גופי התאורה השונים. לפניכם כמה דוגמאות למורכבות של פרמטרים אלה.

 

גובה גופי התאורה

הגובה של גופי התאורה משתנה בהתאם לגובה החלל ותפקודו. למשל:

  • בחללים גבוהים לרוב נדרשת הנמכה של גופי התאורה מסיבה אחת – כדי לא לבזבז את האור על שטחים לא רלוונטיים.
  • בחלל מסחרי שמעוניין בהבלטת הסחורה (למשל פירות וירקות, מוצרי מעדניה שונים וכו’) מומלץ שגופי התאורה יהיו בגובה נמוך (כ-1.5 מטר מעל הסחורה) כדי לתת מראה רענן וטרי למוצרים השונים.

עוצמת גופי התאורה

בבחירת העוצמה של גופי התאורה יש להתחשב גם באופי החלל. למשל, בחלל מסחרי שהוא חנות מכולת אסור לעשות שימוש בגופי תאורה שפולטים חום מסיבה אחת – הם יכולים לפגוע באיכות הסחורה במיוחד שהיא טרייה (מוצרי בשר, דגים, פירות, ירקות, סלטים וכו’)

לסיכום

לתאורה תפקיד חשוב בחיים של כל בן אנוש- היא זו שמשפיעה על תפקוד הגוף (למשל חושך גורם לישנוניות) ומושכת את תשומת הלב לכיוונים הרצויים.

תאורה בחללים מסחריים ישנה משמעות נוספת הודות ליכולתה לכוון את הלקוחות באופן פיזי לאזור מסוים, כלומר לקדם את מכירתם של פריטים מסוימים בצורה יעילה ויחסית זולה.

המשמעות היא שעיצוב תאורה בחללים מסחריים חייב להיעשות בהתאם לתכנון מראש, כך שהוא לא רק יגביר את הנאת הלקוחות אלא גם יגרום להגדלת הרווחים.

צרו איתנו קשר:





לייעוץ תאורה ללא עלות

השאירו פרטים לשיחה עם נציג