תאורת לד – פתרונות תאורה למטבח המודרני

המטבח המודרני יפה יותר מאי פעם, עם עיצובים חלקים למראה, עם שיש יוקרתי, עם עיצובי אי מפוארים ושלל מכשירי חשמל מצוינים ומגירות עם מינימום פרזול ומקסימום החלקה (טריקה שקטה). על מנת להשלים את התמונה ולהפוך את המטבח ליצירת אומנות של ממש יש להשקיע בגופי תאורה משלימים. גופי תאורה למטבח, ובפרט תאורת לד, שנבחרים בקפידה משלבים נוי עם נוחות מירבית בזמן העבודה, הבישול וגם האירוח.תאורת לד

למה אחד כשאפשר יותר?

העיקרון שנחשב כמוביל בעיצובי התאורה למטבחים מודרניים הוא עקרון החלוקה. אין זה עיקרון פוליטי כי אם עיצובי ופרקטי. הרעיון הוא לחלק את המטבח לכמה אזורים שונים ולכל אזור בוחרים את גופי התאורה המתאימים ביותר. מדוע גופי תאורה למטבח, ברבים ולא ביחיד? מכיוון שבמטבח ניתן למצוא כמה אזורים נפרדים – אזור הבישול עם התנור, אזורי האחסון ובהם הארונות או המגירות, אזור האירוח (שהוא האי המרכזי או פינת האוכל הסמוכה).

לטובת אזור השיש והכיור מומלץ לבחור גוף תאורת לד מעוצב אך במיוחד כזה שמשספק שטף תאורה רציני. יש צורך בתאורה ישירה וממוקדת ופחות תאורת אווירה. במקום נורות פלורסנט הוותיקות מפעם עדיף לבחור גופי תאורה חדישים, בשילוב לד או פי אל. אם רוצים עיצוב לתפארת, ניתן להתקין גופי תאורה שקועים או צמודים, אלה מתאימים במיוחד ליצירת רושם של חלל גדול במיוחד. מקובל מאוד להוסיף תאורה מסביב, למשל בעזרת סרטי תאורה שמתקינים מעל הארונות ושטחי האחסון וכן ניתן גם תאורה צידית אחרת, כגון ספוטים ותאורה משלימה רכה יותר.

פתרונות תאורה למטבח

עוצמת התאורה שכדאי לבחור

מלבד הפופולריות של תאורה הצמודה לתקרה המועדפת בדרך כלל על פני תאורה משתלשלת כדאי לציין את העובדה כי גופי תאורה למטבח לא עומדים בפני עצמם. פתרונות התאורה יבחרו גם בהתאם לשילוב עם עוצמת התאורה הנכונה ביותר. למשל, מעל אזור האירוח או האכילה ראוי להתקין מנורות לד בגופי תאורה יפים כאשר עוצמת האור רכה ולא חזקה מדי. ניתן לבחור כמה גופים המספקים תאורה רכה מכיוונים שונים, אידיאלי מאוד למטבחים פתוחים. יתרון חשוב של תאורת לד – היא לא מחממת וגם נעימה לעין. לאזור העבודה – תאורה לבנה וטבעית מונעת עייפות ומתאימה מאוד לאנשים המבלים לאורך היום זמן רב במטבח (וכן אידיאלי לבשלנים חובבי אירוח).

גופי תאורה משתלשלים – יופי נגד הזרם

אמנם הזרם הנוכחי הפופולרי בתאורה למטבחים מקדש אפשר לומר את התאורה השקועה או צמודת התקרה אבל יש כאלה שתמיד יעדיפו ללכת נגד הזרם. גם כיום, עדיין שמור מקום של כבוד לגופי תאורה משתלשלים, בתנאי שהללו יהיו בעלי סגנון הולם, מודרני ולא מיושן. עיקרון חשוב לעניין זה הינו השילוב בין עיצוב נקי, קו חלק ומינימליזם מוצהר לבין שטף תאורה מיטבי. לרוב יבחרו גופי תאורה צבעוניים, בעלי שניים או שלושה מנורות משתלשלות אשר ימוקמו מעל האי שבמטבח.

צרו איתנו קשר:





לייעוץ תאורה ללא עלות

השאירו פרטים לשיחה עם נציג